COPD therapie

minder energie.

COPD is een verzamelnaam voor de longziekten chronische bronchitis en longemfyseem. Het is een ongeneeslijke ziekte met ernstige benauwdheid als kenmerk. COPD is een longziekten waarbij de longen zijn beschadigd, ademen is moeilijker en je hebt minder energie.

In onze praktijk wordt longrevalidatie gegeven voor mensen die problemen ervaren met normale activiteiten zoals traplopen, wandelen, boodschappen doen.

Doel:
Bij de revalidatie leer je hoe je beter om kan gaan met je longziekte, naast lichamelijke oefeningen om je conditie te verbeteren leer je beter om te gaan met je energie en ademhalingsoefeningen

Het Longrevalidatieprogramma bestaat uit verschillende onderdelen.

Na de intake, het fysiotherapeutisch onderzoek en fysieke testen volgt een individueel aangepaste training.

Onderdelen van het trainingsprogramma:

• Conditietraining
  • Adem- en ontspanningsoefeningen
  • Coördinatieoefeningen
  • Krachttraining
  • Voorlichting
  • Evaluatie

Longrevalidatie wordt vanaf Gold II vergoed uit de basisverzekering, de maximale vergoeding is afhankelijk van de ziektelast en het aantal exacerbaties.

Verder kunt u specifiek behandeld worden om ademregulatie en ophoesttechnieken te leren, zonder beweegprogramma.